tehnika_prodazhi_nedvizhimosti.jpg

Техніка продажу нерухомості: як продати квартиру або будинок

Продаж нерухомості – теоретично легка справа. Повинні бути зібрані відповідні документи і дана реклама в друкованих виданнях. Потім потрібно показати будинок або квартиру бажаючим і продати. І, здавалося б, справі кінець. Однак на практиці для досягнення бажаного результату повинна бути реалізована правильна техніка продажу нерухомості. Останньою і присвячена тема цієї статті.

Для досягнення бажаного результату повинна бути реалізована правильна техніка продажу нерухомості.

Техніка продажу нерухомості: Етап 1. Визначення вартості
Перш за все, необхідно встановити ціну. Є кілька варіантів. По-перше, можна купити кілька журналів і газет з продажу нерухомості і подивитися, яку ціну визначають для нерухомості, схожої з Вашою. По-друге, можна звернутися в місцеві агентства, замовивши у них послугу професійної оцінки Вашої нерухомості.
Однак будь-яка житлова площа має свою специфіку і вельми складно з точністю до долара встановити реальну вартість квартири. Професіонали з продажу нерухомості беруться визначати її вартість з точністю до 1-2 тис. Доларів, після ретельного огляду і обдзвону великої кількості подібних за характеристиками рекламованих квартир / будинків.

Етап 2. Реклама при продажу нерухомості
Покупці отримують інформацію про продаж нерухомості через друковані видання з нерухомості, інтернет-бази даних і через сайти агентств. Якщо Ви хочете продати квартиру швидше, значить потрібно вибрати кілька рекламних видавництв і рекламувати квартиру рази три-чотири на тиждень, якщо ж Ви не дуже поспішаєте, то можна вибрати парочку видавництв, ну і рекламу подавати досить буде два рази в тиждень. Немає сенсу давати рекламу більше трьох разів на тиждень, тому що за статистикою кількість реальних пропозицій збільшиться не більше ніж на 10%, як якщо рекламувати квартиру щодня.
Інтернет-майданчики для продажу нерухомості дозволяють отримати швидкий ефект ще до виходу рекламних оголошень в друкованих ЗМІ. Перевага реклами в мережі Інтернет – оперативність розміщення. Оголошення публікуються в день подачі і це особливо важливо, коли є необхідність термінового продажу квартири. Не виходячи з дому, покупець може побачити планування продаваної квартири, її місце розташування, фотографії будинку, під’їзду, виду з вікна і всіх приміщень. Багато покупців шукають нерухомість саме в Інтернеті, тому розміщувати рекламу тут має сенс.

Етап 3. Показ нерухомості
Для потенційних покупців не варто прикрашати квартиру, краще говорити те, що є насправді. Крім того, якщо в квартирі є впадають в очі недоліки, то про них бажано сказати ще при телефонній розмові. Завдяки цьому Ви заощадите свій час: не доведеться зайвий раз показувати квартиру тому, хто її все одно не побажає купувати через цього недоліку. При цьому не потрібно забувати і про достоїнства квартири. Якщо вони є, обов’язково зробіть на них акцент.

Етап 4. Прийом авансу / завдатку
Прийде момент, коли на Ваш об’єкт нерухомості знайдеться покупець, і Ви остаточно про все з ним домовитеся. Зазвичай це досягається шляхом взаємних переговорів та компромісів. Поки домовленість досягнута тільки на словах, не виключено, що покупець в будь-який момент може передумати або заявити про відмову від виконання будь-яких умов покупки. Тому продавцеві варто отримати від покупця (його представника) на доказ серйозності намірів деяку суму передоплати, письмово зафіксувати її передачу й інші важливі домовленості щодо майбутньої угоди продажу нерухомості.
Професійні агентства і приватні маклери мають специфічний досвід у техніці продажу нерухомості. За певний відсоток від угоди вони візьмуть на себе всі «заморочки» і заощадять Вам дорогоцінний час.
На практиці це реалізується шляхом складання і підписання договору про наміри (попереднього договору купівлі-продажу), або угоди про внесення авансу. Піти на підписання угоди про завдаток при продажу нерухомості можна тільки при стовідсоткової впевненості в тому, що в обумовлені терміни Ви здатні забезпечити процедуру підготовки передачі квартири новому власнику.

Етап 5. Складання договору продажу нерухомості
Договір продажу нерухомості складається нотаріусом в момент оформлення угоди. Агенством нерухомості може складатися Попередній договір, в якому зазначаються наміри і обмовляється розмір завдатку, терміни його сплати і повернення.

Етап 6. Взаєморозрахунки (закладка грошей)
Важливим моментом в проведенні будь-якій оплатній угоди з продажу нерухомості є порядок розрахунків між сторонами, який забезпечує відповідні гарантії для кожної сторони, безпеку і конфіденційність. Адже за великим рахунком після угоди Продавець залишається з грошима (зрозуміло, він хоче, щоб вони гарантовано перейшли до нього в необхідній кількості і безпечним способом), а Покупець після операції залишається зі своєю нерухомістю (і хоче, щоб документи на неї були нормальними; щоб з цього приводу у нього не було проблем в подальшому). Не маючи відповідного досвіду в цьому питанні, зверніться за допомогою до фахівця.

Етап 7. Вчинення і державна реєстрація угоди
Якщо договір продажу нерухомості здійснюється в простій письмовій формі, а текст договору та інші документи вже готові, то відразу ж після закладки грошей можна підписувати договір і подавати його на держреєстрацію. Якщо передбачається підписання нотаріального договору – сторони відправляються до нотаріуса підписувати і засвідчувати договір та інші документи, які слідом за цим подаються на реєстрацію.

Техніка продажу нерухомості: завершальний етап
Продавцю нерухомості слід визначитися з проблемою: робити все самостійно, звернутися за допомогою в агентство нерухомості або до приватного маклера. У першому випадку, з урахуванням того, що знання і досвід прагнуть до нуля, терміни реалізації задуманого будуть прагнути до нескінченності. Агентства в особі їх окремих представників і приватні маклери мають специфічний досвід у техніці продажу нерухомості і знаннями реалій цього ринку. Вони візьмуть на себе всі «заморочки» і заощадять Вам дорогоцінний час (і нерви), допоможуть оптимізувати податки і скористатися пільгами. Однак, за їх роботу доведеться заплатити (3-5% від суми угоди – агентствам і ~ 3% – приватного маклера). Вибір за вами.

Scroll to top